Θεοϊατρική, μία ακόμη ανορθόδοξη θεραπευτική μέθοδος – Πρωτ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου.

Θ
εοϊατρική (Theomedizin) ονομάζεται μια ακόμη ανορθόδοξη «θεραπευτική» μέθοδος που δημιούργησε ο Viktor Philippi, ο οποίος γεννήθηκε στο Καζακστάν το 1952 σε οικογένεια με γερμανικές ρίζες, ενώ το 1992 ο ίδιος μετακόμισε στη Γερμανία.
Η αρχική ονομασία της εν λόγω ανορθόδοξης «θεραπευτικής» μεθόδου ήταν “Bioenergetik Extrasens”. Το 2007 μετονομάστηκε από τον εμπνευστή της σε «Θεοϊατρική (Theomedizin)».
Για την ίδια μέθοδο, ο εμπνευστής της, χρησιμοποιεί επίσης την ονομασία «Βιοενεργητικός διαλογισμός» (bio –energetische Meditation) ακριβώς για να δηλώσει ότι θεωρεί το «θεραπευτικό» σύστημά του μία σύνθεση ιατρικής και θρησκείας. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι εμπνεύστηκε αυτή τη «θεραπευτική» μέθοδο ύστερα από τρία αποκαλυπτικά οράματα που είχαν προηγηθεί στη ζωή του μεταξύ των ετών 1993 -1995. Κατά τους ισχυρισμούς του, λειτούργησε «ως κανάλι», στο οποίο διοχετεύθηκε τηλεπαθητικά η ικανότητα να εργαστεί ως «θεραπευτής».
Στο θεωρητικό υπόβαθρο ερμηνείας του τρόπου λειτουργίας της εν λόγω μεθόδου συναντά κάποιος ορολογία που είναι παρούσα και σε άλλες νεοεποχίτικες ψευδοθεραπείες, όπως επίσης και σε άλλα θρησκεύματα αλλά και σε αποκρυφιστικούς χώρους. Κυρίαρχη θέση έχουν οι όροι: θετική και αρνητική ενέργεια, τσάκρας, αύρα, καρμική εικόνα, παγκόσμια ενέργεια κ.ά.
Κατά τον Viktor Philippi η λεγόμενη βιοενεργητική «θεραπεία» που η μέθοδός του προσφέρει, είναι ταυτοχρόνως μία επαφή με τον πνευματικό κόσμο και ειδικότερα σύνδεση με τη δύναμη και την αγάπη του Θεού μέσω αγγέλων. Επιπλέον την ενέργεια που ο ίδιος διοχετεύει και «θεραπεύει» μέσω του συστήματός του την ταυτίζει με την αγάπη και τη δύναμη του Θεού γενικά.
Στο σύστημά του, καίτοι ο εμπνευστής του δηλώνει χριστιανός, ο Θεός κατανοείται με πανθεϊστικό τρόπο, ενώ το πρόσωπο του Χριστού θεωρείται απλώς ως μια περίπτωση ενός αρχαίου θεραπευτή.
Ολοκληρώνοντας την μικρή αυτή αναφορά μας πρέπει να επισημάνουμε επιπλέον, ότι από την εν λόγω ανορθόδοξη «θεραπευτική» μέθοδο, δεν απουσιάζει και η πρακτική σύζευξη χριστιανικής ορολογίας με αποκρυφιστικές ερμηνείες στο πλαίσιο της θεωρητικής τεκμηρίωσης του τρόπου με τον οποίο ενεργεί η μέθοδος.
Σημείωση:
Για τη σύνταξη του παρόντος άρθρου βασιστήκαμε κυρίως στο ειδικό αναλυτικό άρθρο του Harald Lamprecht, Zu Besuch bei einem Geistheiler, στο Confessio 1 (2008), σσ. 9 -14 .

Πηγή: «Ενημέρωσις», Ενημερωτικόν Δελτίον Ιεράς Μονής Τροοδιτίσσης δια θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας, Αρ. τεύχους 13 -15, Νοέμβριος 2008 –Ιανουάριος 2009, σελ.109 -110.

Η/Υ επιμέλεια, Κωνσταντίνα Κυριακούλη.

Δημοσιεύθηκε στην Άρθρα. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.