Ο τρόπος και ο χρόνος της προσευχής.

Του αββά Ησαΐα

Όταν σηκωθείς στο κελλί σου να κάνεις τον κανόνα σου, πρόσεξε μη δείξεις καταφρόνηση και αμέλεια, και αντί να τιμάς τον Θεό, βρεθείς να τον εξοργίζεις. Αντίθετα, να σταθείς με φόβο Θεού. Μην ακουμπάς στον τοίχο και μη χαλαρώσεις τα πόδια σου, πατώντας στο ένα και ανασηκώνοντας το άλλο, όπως κάνουν οι άφρονες. Και να αντιστέκεσαι στην καρδιά σου, ώστε να μην ασχολείται με τα θελήματά σου, για να δεχτεί ο Θεός τη θυσία σου.

Από τις διατάξεις των αποστόλων Πέτρου και Παύλου

Να προσεύχεσαι το πρωί, την τρίτη ώρα, την έκτη, την ενάτη, το απόγευμα και όταν λαλούν οι πετεινοί. Το πρωί, επειδή μας φώτισε ο Κύριος διώχνοντας τη νύχτα και φέρνοντας την ημέρα. Την τρίτη ώρα, επειδή σε αυτήν καταδικάστηκε από τον Πιλάτο ο Χριστός. Την έκτη, επειδή σε αυτήν σταυρώθηκε. Την ενάτη, επειδή τότε σείονταν τα πάντα, καθώς ο Κύριος ήταν στον σταυρό, γιατί έφριξαν με την τόλμη των ασεβών Ιουδαίων και δεν μπορούσαν να υποφέρουν τον εξευτελισμό του Κυρίου. Επίσης το απόγευμα, επειδή ο Κύριος μας έδωσε τη νύχτα για ανάπαυση των καθημερινών κόπων. Και τέλος να προσεύχεστε με το λάλημα των πετεινών, επειδή είναι η ώρα που αναγγέλλει τον ερχομό της ημέρας, ώστε να κάνουμε τα έργα του φωτός.

Από το βιβλίο: Ευεργετινός: “Ήτοι Συναγωγή των θεοφθόγγων ρημάτων και διδασκαλιών των θεοφόρων και αγίων πατέρων, από πάσης γραφής θεοπνεύστου συναθροισθείσα.”

Τόμος 2-ος. μετάφραση (Νεοελληνική απόδοση): Δ. Χρισταφακόπουλος

Εκδόσεις, Το Περιβόλι της Παναγίας, 2001

Η/Υ επιμέλεια Σοφίας Μερκούρη.

Δημοσιεύθηκε στην Αγιολογικά - Πατερικά, Γενικά, Λειτουργικά, εορτολογικά, Νεοελληνική απόδοση Ύμνων, Συναξάρια. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.