Πάντοτε έτρεφα ιδιαίτερη εκτίμηση προς τους κορυφαίους επιστήμονες που πέρα από την επιστημοσύνη τους χαρακτηρίζονταν από ανθρωπιά και σεβασμό προς τις αξίες που ο άνθρωπος αιώνες τώρα ανέδειξε και κράτησε. Ιδιαίτερα είμαι ευαίσθητος στις γνώμες των επιστημόνων της Αστρονομίας και Κοσμολογίας, επειδή αυτοί με τις έρευνές τους «αγγίζουν» τις πρώτες στιγμές της δημιουργίας του κόσμου και κάθε μέρα μία νέα πτυχή στη γνώση ανακαλύπτουν.
Αυτοί λοιπόν, που έφτασαν σήμερα να λένε ότι ο γνωστός μας ορατός υλικός κόσμος αποτελεί μόλις το 4% του Σύμπαντος, ενώ το υπόλοιπο 96% αποτελεί τη σκοτεινή ύλη και ενέργεια, να πως εκφράζονται: σχετικά με το θέμα της αθεΐας.
George Greenstein (αστρονόμος): «Καθώς επιβλέπουμε όλες τις αποδείξεις, η σκέψη επίμονα εγείρεται, πως κάποιος υπερφυσικός παράγοντας ή μάλλον Παράγοντας, πρέπει να εμπλέκεται. Είναι δυνατόν, έτσι ξαφνικά, άθελά μας, να σκοντάψαμε πάνω σε επιστημονικές αποδείξεις της ύπαρξης ενός Υπέρτατου Όντος; Μήπως ο Θεός ήταν αυτός που επενέβη και τόσο προνοητικά χειροτέχνησε τον κόσμο προς όφελός μας;».
George Ellis (Βρετανός αστροφυσικός): «Παρατηρούνται εκπληκτικοί μικρο-συντονισμοί στους νόμους, οι οποίοι κάνουν δυνατή αυτήν την πολυπλοκότητα. Η συνειδητοποίηση της πολυπλοκότητας των όσων πραγματοποιούνται καθιστά αδύνατο να μην χρησιμοποιηθεί η λέξη «θαύμα», χωρίς να παίρνουμε κάποια θέση ως προς το οντολογικό κύρος της λέξεως αυτής».
Vera Kistiakowsky (φυσικός Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασσαχουσέτης): «Η αριστουργηματική τάξη που αναδεικνύεται από την επιστημονική μας κατανόηση του φυσικού κόσμου, προϋποθέτει το Θείο».
Paul Davies (Βρετανός αστροφυσικός): «Για μενα, υπάρχουν ισχυρές αποδείξεις ότι κάτι συμβαίνει πίσω απ’ όλα αυτά…… Μοιάζει σαν κάποιος να έχει ρυθμίσει λεπτομερώς τους αριθμούς της φύσης, προκειμένου να συνθέσει το Σύμπαν… Η εντύπωση (ύπαρξης) σχεδιασμού είναι συντριπτική». «Οι νόμοι (της φυσικής)… μοιάζουν να είναι προϊόν ενός εξαιρετικά ευφυούς σχεδίου… Το Σύμπαν πρέπει να έχει κάποιο σκοπό».
John O Keefe (αστρονόμος της NASA): «Με αστρονομικά μέτρα, είμαστε μια παραχαϊδεμένη, πολυαγαπημένη ομάδα πλασμάτων… Αν το Σύμπαν δεν είχε φτιαχτεί με απολύτως καθοριστική ακρίβεια, δεν επρόκειτο ποτέ να υπάρξουμε».
Barry Parker (κοσμολόγος): «Και ποιος δημιούργησε αυτούς τους νόμους; Δεν χωράει συζήτηση, πως ένας Θεός πάντοτε θα είναι αναγκαίος».
Tony Rothman (φυσικός): «Όταν είμαστε αντιμέτωποι με την τάξη και την ομορφιά του Σύμπαντος και τις περίεργες συμπτώσεις της φύσης, είναι μεγάλος ο πειρασμός να κάνουμε το άλμα της πίστεως από την επιστήμη στη θρησκεία. Είμαι σίγουρος πως πολλοί φυσικοί το επιθυμούν. Πόθος μου είναι να το παραδέχονταν αυτό».
Arthur Schawlow (Καθηγητής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ, 1981 Βραβείο Νόμπελ Φυσικής): «Μου φαίνεται πως όταν είμαστε αντιμέτωποι με τα θαύματα της ζωής και του σύμπαντος, πρέπει να αναρωτηθούμε «γιατί» κι όχι μόνο «πως». Οι μόνες δυνατές απαντήσεις είναι θρησκευτικές… Εντοπίζω μια ανάγκη για Θεό μέσα στο Σύμπαν και μέσα στην ίδια τη ζωή μου…».
Sanchez Alan (βραβείο αστρονομίας Crawford): «Το βρίσκω πολύ απίθανο μία τέτοια τάξη να προήλθε από το χάος. Πρέπει να υπάρχει κάποια οργανωτική αρχή. Για μένα, ο Θεός είναι μυστήριο, αλλά είναι και η εξήγηση του θαύματος της ύπαρξης – του γιατί υπάρχει κάτι αντί για τίποτε».
Frank Tipler (Καθηγητής Μαθηματικής Φυσικής): «Όταν άρχισα την καριέρα του κοσμολόγου προ εικοσαετίας περίπου, ήμουν ένας πεπεισμένος αθεϊστής. Ούτε στα πιο τρελά μου όνειρα θα μπορούσα να είχα φανταστεί πως μία μέρα θα έγραφα βιβλίο που σκοπό είχε να αποδείξει πως οι κεντρικές πεποιθήσεις της ιουδαιο-χριστιανικής θεολογίας είναι πράγματι αλήθειες, πως οι πεποιθήσεις αυτές είναι καθαρά συμπεράσματα των νόμων της φυσικής, όπως τους κατανοούμε σήμερα. Έχω αναγκαστεί να αποδεχθώ αυτά τα συμπεράσματα, από την αμείλικτη λογική του δικού μου ειδικού κλάδου της φυσικής».
Edwards Harrison (κοσμολόγος): « Η λεπτεπίλεπτη ρύθμιση του σύμπαντος αποτελεί εκ πρώτης όψεως απόδειξη θειϊκού σχεδιασμού. Διαλέξτε: τυφλή τύχη που προϋποθέτει μυριάδες σύμπαντα, ή σχεδιασμός, που προϋποθέτει μόνο ένα σύμπαν… πολλοί επιστήμονες, όταν παραδέχονται τις απόψεις τους, τείνουν προς την τελεολογική ή «σχεδιαστική» άποψη».
Και θα ολοκληρώσω την παράθεση των αποσπασμάτων με τον κορυφαίο καθηγητή Αστρονομίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Ακαδημαϊκό Γεώργιο Κοντόπουλο:
«Το συμπέρασμα είναι ότι η σύγχρονη επιστήμη (και ιδιαίτερα η σύγχρονη Κοσμολογία) μπορεί να συνδυαστεί αρμονικά με τη χριστιανική πίστη. Δεν μπορεί βέβαια να αποδείξει την πίστη η οποία είναι «υπέρ λόγου». Αλλά από το άλλο μέρος, δεν μπορεί να κατηγορήσει κανείς τους πιστούς για άγνοια και έλλειψη γνώσεως. Αντίθετα, η επιστημονική έρευνα και ιδιαίτερα η μελέτη του Σύμπαντος μας επιτρέπει να δούμε μερικές πτυχές του θείου σχεδίου της Δημιουργίας».
Τ.
Πηγή: Ιστοσελίδα της Ορθόδοξης Ομάδας Δογματικής Έρευνας,
Περιοδικό «Ακτίνες»
Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Η Δράση μας», Τεύχος 537,
Μάρτιος 2016, σελ 114-115